07 May 2012

abah.

assalamualaikum. hi. hari ne aku post dua kali. mm. kali ne aku mau cerita psl abah. yaa. abah. abah mmg sayang aku. ya laa. abah mana yg nda sayang anak. sayang abah sama aku kan. baaaanyaaaak. ne aku mau cerita. psl sambung belajar dan abah.

abah kan. abah mmg ndamau jauh sama aku. betul. harituh aku apply mesir tuh. abah sda reject awal2. walaupun surat tawaran sda d'pos. walaupun pihak medicmesir tuh sda 'menuntut' bayaran. abah tetap reject. alasan abah sbb jauh. abah nda bagitau aku secara langsung yg abah ndamau aku pigi sana. tpi abah bagitau umi. abah mmg ndamau aku jauh dari dea. abah sedih. 

hari ne. bila abah tau aku dpt d'sarawak. abah pun risau. abah kol pembantu pengarah kementerian pelajaran (whatever. i don't even know what they called.) abah tanya. klu aku blh tukar pigi UMS. yg d'kk tuh. iya. d'kk. mau tuh mau. tpi bila aku fikir blk. susah lg kan. aku kasi kusut fikiran abah.

abah minta tolong dgn sepa ja yg dea kenal. supaya aku blh masuk sana. alasan abah kali ne. 
"klu wawa belajar sana, hujung minggu kami blh pigi sana."
"klu wawa pigi sarawak, bah?"
"jauh bh tuh. mau jln darat pun jauh. klu kk dekat."
"..."
"ums tuh banyak. sandakan pun buka sda kan d'bt10."
"..............."
see? mcm klu blh kan. biarla aku d'sandakan. asal nda jauh dari abah. sedih. 

k

No comments:

Post a Comment